Odvjetnički ured HST-a je za našeg člana dobio prvostupanjsku presudu kojom se presuđuje da je nezakonit otkaz skrivljenog ponašanja radniku A1 Hrvatska zbog neispunjavanja proizvoljno utvrđenih normi rada zbog čega je uvršten u tzv. PIP obrazac poboljšanja učinka.
Sud smatra da je neopravdan razlog za otkaz skrivljenog ponašanja, to što radnik ne ispunjava proizvoljno utvrđenu normu, odnosno, da u određenom vremenu ne obavlja pojedine radne operacije kojima se vrijeme mjeri u sekundama. Sud utvrđuje da nije napravljena procjena rizika za radno mjesto, te da norma, odnosno vrijeme u kojem je tužitelj bio dužan izvršiti pojedinu operaciju kao dio cjelokupnog radnog procesa nije utvrđena u skladu sa Zakonom o zaštiti na radu, odnosno da nije utvrđena na pravilan način. Sud procjenjuje da svjedok K.B., rukovoditelj službe za korisnike kod tuženika, nije stručnjak za područje utvrđivanja normi niti za zaštitu na radu, pa je pri određivanju norme primijenio kriterije koje je on smatrao, da treba primijeniti, a da pritom nije imao u vidu i rizike takvog načina obavljanja posla.
Unatoč ovoj sudskoj presudi koja je donesena 9.svibnja 2023. godine A1 Hrvatska nastavlja s nezakonitim otkazima radnicima. U istovjetnoj proceduri 17.svibnja 2023.godine Uprava otkazuje ugovor o radu drugom radniku, stavljajući mu na teret skrivljeno ponašanje, jer nije ispunio imaginarno zadane prodajne rezultate u visini željenih financijskih prihoda, ne mareći pri tome što je stariji radnik istovremeno i osoba s invaliditetom kojoj u skladu sa Zakonom o rehabilitaciji osoba s invaliditetom nisu prilagođeni zadaci i uvjeti rada na način koji ne štetu zdravlju radnika.
Hrvatski sindikat financira sudski spor svojim članovima i sigurni smo da ćemo i ovaj spor dobiti, ali mala je to nadoknada 50-godišnjem invalidu koji je nakon 20 i više godina rada u kompaniji bačen na cestu bez otpremnine i bez prava na naknadu na Zavodu za zapošljavanje. Pitamo se kako spava menadžment A1 Hrvatska nakon donošenja ovakvih odluka?
--------------------------------------
Presuda:
Pr-1243/2022
Općinski radni sud u Zagrebu, po sutkinji toga suda J.P. kao sucu pojedincu, u pravnoj stvari tužitelja D.B., zastupanog po punomoćnici K.Dž., protiv tuženika A1 Hrvatska d.o.o., OIB: 29524210204, Zagreb, Vrtni put 1, zastupanog po punomoćniku M.R. radi nedopuštenosti otkaza, nakon održane i zaključene glavne i javne rasprave dana 05.04.2023. godine, u prisutnosti pun. tužitelja, i pun. tuženika, temeljem čl. 335. st. 4. ZPP-a, 09. svibnja 2023. godine, presudio je:
Obrazloženje:
(….)
- da tužitelj ima 55 godina života,
- da je tužitelj bio zaposlen kod tuženika u razdoblju od svibnja 1999. do 12. travnja 2022., odnosno da je ostvario cca. 21 godinu radnog staža kod tuženika, i njegovih pravnih prednika,
- da su stranke dana 01.02.2015. sklopile Ugovor o radu na neodređeno vrijeme radi obavljanja poslova radnog mjesta Viši specijalist za tehničku podršku korisnicima;
- da je dana 07.01.2021. tuženik tužitelju izrekao pisanu opomenu zbog povrede obveze iz radnog odnosa, a koja je nastala ostvarivanjem nezadovoljavajućeg radnog učinka tijekom 2020. godine, uz upozorenje na mogućnost otkaza Ugovora o radu zbog skrivljenog ponašanja (str. 28-29 spisa);
- da je tužitelj dana 19.02.2021. podnio tuženiku, protiv "opomene" od 07.01.2021. zahtjev za zaštitu prava navodeći, da poslodavac Program poboljšanja učinka nema definiran niti jednim svojim aktom (pravilnikom) u kojem postoje pravila za njegovo pokretanje, i način njegovog odvijanja, te, da je ciljeve, i rokove u samom programu definirala isključivo nadređena osoba iako, niti u jednom pravilniku poslodavac nema uređene norme redovnog rada, određene konkretne ciljeve za konkretno radno mjesto, propisan način kako ih ostvariti, i kako eventualno poboljšati učinak radnika,
- da je dana 10.09.2021., u prostorijama poslodavca-ovdje tuženika, sačinjen zapisnik o iznošenju obrane radnika D.B. prije otkaza Ugovora o radu, te, da je poslodavac tom prilikom radniku stavio na teret, da isti, nit nakon ponovnog uključivanja, a u koji je program radnik bio uključen 01.03.2021., radnik nije poboljšao svoju kvalitetu rada, ostvario ciljeve, te poboljšao učinkovitost na način, da isti odgovara radnom mjestu na kojem je zaposlen,
- da je u zapisniku od 10.09.2021. (str., 32-34 spisa) poslodavac naveo, da se nezadovoljavajući radni učinak zbog kojeg je 01.03.2021. uključen u Program poboljšanja učinka očitovao kroz pokazatelje: AVG RING (prosječno vrijeme zvonjave do javljanja agenta) iznad zadanih vrijednosti, AVG WRAP (prosječno vrijeme administracije korisničkog upita nakon poziva) iznad zadanih vrijednosti, otvaranje ticketa iznad zadanih vrijednosti, AVG/S (hold time, additional wrap, otvaranje ticketa, wrap time) – prosjek u sekundama, iznad zadanih vrijednosti, i kontakt podaci 2020. kampanja OFFER ispod zadanih vrijednosti,
- da je u zapisniku od 10.09.2021. (str. 32-34 spisa), poslodavac naveo, da je radniku kroz program zadao slijedeću razinu učinka koju je radnik trebao ostvariti, da njegov učinak bude na razini koja odgovara radnom mjestu na kojoj je zaposlen, AVG RING < 3 sec, AVG WRAP manje od 30 sec, otvaranje ticketa manje od 30 sec, kontakt podaci 2020. kampanja > od 40%,
- da je radnik, na zapisnik od 10.09.2021. iznio obranu navodeći, da u njegovom Ugovoru o radu nije navedena objektivna radna norma, niti je pravno zadana, smatra, da je radna norma arbitrarno određena od poslodavca, i ne odražava realnu potrebu rada, jer poslodavac ne kontrolira tijek razgovora s korisnikom, također, radnik je istaknuo, da u Ugovoru o radu nema varijabilnog dijela plaće, te, da bi takvu odredbu htio imati u Ugovoru, kao, i, da tužitelja njegov Ugovor o radu ne obvezuje na dodatno angažiranje,
- zapisnik od 10.09.2021. o iznošenju obrane radnika nije potpisao radnik D.B. koji je odbio isti potpisati, jer je pravno neuk, te želi savjet pravne podrške od strane poslodavca zapisnik su potpisali M.P., D.V., i D.H.,
- da je dana 13.09.2021. poslodavac sačinio Odluku o namjeri otkazivanja ugovora o radu tužitelju zbog skrivljenog ponašanja (str. 35-36 spisa), te, da je isti dostavljen radničkom vijeću tuženika na savjetovanje, a prije donošenja odluke o otkazu Ugovora o radu radniku,
- da se radničko vijeće tuženika dana 21.09.2021. očitovalo o namjeri poslodavca, da tužitelju otkaže Ugovor o radu skrivljenim ponašanjem (str. 37-38 spisa) na način, da se protivilo namjeri poslodavca, da otkaže Ugovor o radu zbog skrivljenog ponašanja radnika iz razloga što poslodavac nije uzeo u obzir čl. 122. st. 2. Zakona o radu / 14 po kojem se otkazni rok radniku koji je kod poslodavca proveo u radnom odnosu 20 godina povećava za 2 tjedna, ako je radnik navršio 50 godina života, a budući, da je D.B. kod poslodavca proveo 22 godine, i navršio preko 50 godina života ostvaruje pravo na trajanje otkaznog roka 1mj. i 3 tjedna, a ne 1mj. i 2 tjedna kako je to poslodavac pogrešno naveo u Odluci, nadalje radničko vijeće je navelo, da poslodavac nije naveo koje je interne akte radnik kršio, a koje bi dovelo do otkaza Ugovora o radu, Radničko vijeće nema saznanja što je, i kakva su pravila Programa poboljšanja učinka, kao što nema saznanja koji su očekivani rezultati, i učinkovitost rada, kako to poslodavac navodi za radno mjesto Viši specijalist za tehničku podršku korisnicima na kojem radi D.B., budući, da o ciljevima poslodavac nije proveo savjetovanje s radničkim vijećem, pa je potpuno nepoznato, kad su, i koji uvjeti moraju biti ispunjeni za uključivanje radnika u program, koji su koraci koji se tijekom programa moraju ispuniti, i na koji način uopće funkcionira proces, poslodavac nije dostavio podatke o očekivanoj razini učinka za radno mjesto specijalista za tehničku podršku korisnicima, niti podatke o učinku koje je postigao iz kojeg bi RV moglo zaključiti o razlozima koje navodi poslodavac, svi navedeni podaci na koje se poziva poslodavac u odluci o otkazu i zapisniku od 10.09.2021. , a na kojima poslodavac temelji oluku, prije sveg Program poboljšanja učinka, i očekivani rezultati poboljšanja nisu prošli savjetovanje s Radničkim vijećem iako predstavljaju odluke važne za položaj radnika, i to toliko važne, da poslodavac temelji odluku o otkazu ugovora o radu zbog skrivljenog ponašanja na njima; poslodavac je takva pravila i norme morao pretočiti u akt odnosno izraditi ih u formi pravilnika o radu, i provesti savjetovanje s radničkim vijećem, a sve prije no što ga objavi na način, da bude dostupan radnicima, a što poslodavac nije učinio,
- da je dana 24. rujna 2021. tuženik donio Odluku o otkazu Ugovora o radu tužitelju D.B. zaposlenom na radnom mjestu viši specijalist za tehničku podršku korisnicima u organizacijskoj jedinici Poslovno područje za segment privatnim korisnicima / odjel za usluge privatnim korisnicima / centar za tehničke kompetencije / tim za tehničku podršku 1, iz razloga uvjetovanih skrivljenim ponašanjem;
- da radniku D.B. prestaje Ugovor o radu na neodređeno vrijeme od 01.02.2015. o isteku otkaznog roka u trajanju 1 mj. i 3 tj., te, da radnik nema pravo na otpremninu,
- da je u obrazloženju odluke o otkazu Ugovora o radu, između ostalog navedeno, da se radniku otkazuje Ugovor o radu zbog loše kvalitete rada, višemjesečnog neučinkovitog obavljanja radnih zadataka, i nerealiziranja zadanih ciljeva, te, da je poslodavac radniku/program poboljšavanja učinka zadao slijedeću razinu koju je radnik trebao ostvariti, da njegov učinak bude na razini koja odgovara radnom mjestu na kojem je radnik zaposlen: AVG RING < 3s, AVG WRAP < 30s, otvaranje ticketa < 30s, i kontakt podaci 2020. kampanja > od 40%, no, da takav učinak radnik u programu poboljšanja učinka nije ostvario;
- da AVG RING predstavlja prosječno vrijeme zvonjave, do javljanja agenta-radnika, da AVG WRAP predstavlja prosječno vrijeme administracije od strane radnika povodom korisničkog upita nakon poziva;
- u obrazloženju Odluke o otkazu ne navodi se šta znači otvaranje ticketa iznad zadanih vrijednosti kao što se ne navodi koje to kontakt podatke 2020. kampanja offer tužitelj nije obavio, i što to predstavlja zapravo;
- u obrazloženju Odluke o Otkazu navodi se što predstavlja AVG/s, pa se navodi, da je to HOLD TIME, ADDITIONAL WRAP, otvaranje ticketa, WRAP TIME – prosjek u sekundama, ali se ne navodi o čemu se zapravo radi, i koje to vrijeme izraženo u sekundama predstavlja;
- da je tuženik Odluku od 13.09.2021. o otkazu Ugovora o radu tužitelju otpremio tužitelju tek u 2022. godini, te, da je navedenu odluku tužitelj primio 20. travnja 2022. odnosno više od 6 mjeseci od dana kad je ta odluka bila donesena,
- da je tužba u ovom predmetu podnesena dana 27.05.2022. godine,
- da je radnik D.B. protiv odluke poslodavca od 24.09.2021. o otkazu Ugovora o radu zbog skrivljenog ponašanja podnio Zahtjev za zaštitu prava, te, da je taj zahtjev za zaštitu prava poslodavac preuzeo 02.05.2022. s tim, da mu je Zahtjev za zaštitu prava dostavljen poštom preporučeno 28.04.2022.
- da poslodavac nije odgovorio na tužiteljev Zahtjev za zaštitu prava,
- da se poslodavac obratio radničkom vijeću tuženika 13.09.2021. odnosno, da je o namjeri otkaza Ugovora o radu skrivljenim ponašanjem za radnika D.B. obavijestio radničko vijeće radi savjetovanja;
- da se radničko vijeće tuženika 21.09.2021. očitovalo na namjeru poslodavca, da tužitelju otkaže Ugovor o radu zbog skrivljenog ponašanja na način,. da se protivilo takvoj odluci poslodavca iz razloga što u odluci o otkazu Poslodavac nije navode interne akte koje je radnik kršio, a što vi za posljedicu imalo otkazivanje Ugovora o radu,
- da je u ovom predmetu prethodni postupak zaključen na pripremnom ročištu 20.09.2022.,
- da je tuženik, nakon zaključenja prethodnog postupka, neobrazlažući zbog kojih opravdanih razloga tu dokumentaciju nije dostavio prije zaključenja prethodnog postupka, uz podnesak 12.12.2022. dostavio dokument nazvan "Program poboljšanja učinka, smjernice i vodiš za managere", ali se iz istog ne vidi kad je sačinjen, te da je istovremeno dostavljen i pravilnik tuženika od 25.07.2022. o procesu poboljšanja radnog učinka s planom za poboljšanje učinka (str. 63-70 spisa);
- da se tužitelj na ročištu održanom 13.12.2022. protivio, da se pravilnik Tuženika od 25.07.2022. o procesu poboljšanja radnog učinka radnika koristi kao dokaz u ovom predmetu, jer ga tuženik nije dostavio u sudski spis do zaključenja prethodnog postupka, niti je naveo, iz kojih razloga nije bio u mogućnosti dostaviti pravilnik u sudski spis do zaključenja prethodnog postupka,
- da se tužitelj 13.12.2022. na ročištu protivio, da se i drugi dokument dostavljen s pravilnikom od 25.07.2022., a koji se zove program poboljšanja učinka, smjernice, i vodič za managere, bez datuma, koristi kao dokaz u ovom predmetu iz istog razloga koji je naveo, i za pravilnik tuženika od 25. srpnja 2022.
- da je na ročištu 13.12.2022 odlučeno, da se dokumentacija tuženika od 12.12.2022. (Program poboljšanja učinka, smjernice i vodič za managere i Pravilnik tuženika od 25.07.2022. o procesu poboljšanja radnog učinka) neće koristiti kao dokaz u ovom predmetu budući, da je dokumentacija dostavljena u spis nakon što je prethodni postupak zaključen, a tuženik nije dokazao, da iz opravdanih razloga nije bio u mogućnosti dostaviti dokumentaciju u sudski spis do zaključenja prethodnog postupka,
- da je Ž.D., svjedok, predsjednik radničkog vijeća (str 72-73 spisa) na ročištu 13.12.2022., iskazao, da je u procesu savjetovanja poslodavca i radničkog vijeća povodom namjere, da tužitelju poslodavac otkaže Ugovor o radu zatražio očitovanje RV na način, da je dostavio nacrt odluke o otkazu Ugovora o radu, i zapisnik odnosno izjavu o obrani D.B., te, da je to bila sva dokumentacija koju je poslodavac dostavio RV u postupku savjetovanja, a prije donošenja odluke o otkazu Ugovora o radu, svjedok je iskazao, da se radničko vijeće očitovalo pismeno protiveći se namjeri poslodavca, da tužitelju otkaže ugovor o radu jer radničkom vijeću nije dostavljena niti jedna opomena radniku, radničkom vijeću nije dostavljen program poboljšanja učinka, norme rada za radno mjesto tužitelja odnosno niti za druge izvršitelje na istom radnom mjestu s obzirom, da je bilo više izvršitelja na tom radnom mjestu, niti je poslodavac dostavio radničkom vijeću Pravilnik o programu za poboljšanje učinka, niti tom prilikom, a niti ranije na savjetovanje, a radničko vijeće smatra, da se Pravilnik mogao primjenjivati tek nakon što bi se proveo postupak savjetovanja prilikom donošenja pravilnika između poslodavca i radničkog vijeća, a to nije učinjeno., svjedok je iskazao, da unatoč tome što poslodavac nije proveo postupak savjetovanje s radničkim vijećem vezano za pravilnik tuženika o procesu poboljšanja radnog učinka poslodavac je usvojio pravilnik, nadalje svjedok je iskazao, i da poslodavac u postupku savjetovanja se inače pridržavao forme, ali sadržajno to nije odgovaralo namjeri poslodavca budućim, da poslodavac nije dostavljao sve podatke koje je radničko vijeće moralo dobiti na uvid kako bi se moglo očitovati na pojedine slučajeve, odnosno kako bi očitovanja mogla utjecati na odluke poslodavca odnosno smatra, da je savjetovanje provedeno pro forme,
- da je svjedok Z.P. (73-75) iskazao, da je od 2002-2018. bio zaposlen kod tuženika na radnom mjestu tehničara u službi za korisnike, te , da je radio s D.B. odnosno, da su obavljali iste poslova, istaknuo je, da je tuženik stalno smanjivao vrijeme u kojem operater može razgovarati s pojedinim korisnikom usluga, a u koliko operater nije zadovoljio okvire ulazio je u kategoriju koja ne zadovoljava uvjete i ciljeve kompanije nakon čega je slijedilo, da se takav radnik treba dodatno educirati, a stvarno se nije imao o čemu dodatno educirati, jer se radilo o radnicima koji su tamo radili po 10ak godina, to nije imalo veze s kvalitetom posla, poslodavac nije mjerio komunikaciju operatera s korisnicima, već je management dogovorio ciljeve koje su radnici bili dužni ispuniti, poslodavac je zahtijevao brzinu, i istovremeno poštivanje, ukoliko bi radnik radio po procedurama nije mogao postići traženu brzinu odnosno cilj koji je kompanija zahtijevala, problem je u tom što manageri nisu izmjeri optimalno vrijeme potrebno za obavljanje konkretnog posla po procedurama, istaknuo je , da je bila jako velika fluktuacija ljudi koji su radili na radnom mjestu na kojem je radio tužitelj, te da sad tamo rade radnici starosti u prosjeku 20-25 godina, čuo je, da nakon nekog vremena, i ti mladi ljudi dožive burnout, zanimljivo je, da iako je poslodavac smanjivao vrijeme za obavljanje posla, rad se plaćao kao i prije toga, povišenja plaće nije bilo ,a stimulacija je uvedena tek kad se počelo zapošljavati uglavnom jako mlade radnike, kako bi ih se zadržalo, da ne odu, unatoč tome mladi radnici su odlazili, jer nisu mogli izdržati taj tempo, smatra, da ukoliko bi radnik poštovao procedure tuženika, ne bi mogao posao obaviti u zadanom vremenu, a to je bio osnovni problem,
- svjedokinja A.A., voditeljica tima unutar tehničke podrške, iskazala je , da je voditeljica zadnjih 10 godina u timu za tehničku podršku, te da je u timu i D.B. kojem je ona bila neposredno nadređena 8 godina, a tužitelj je obavljao poslove agenta tehničke podrške, taj posao je uključivao odgovaranje na pozive korisnika, i rješavanje korisničkih problema, od svog zapošljavanja kod tuženika tužitelj je radio isti posao , svjedokinja nije uspjela dokučiti što je s njim bio problem odnosno što je uzrokovalo to, da on uz sve znanje koje je posjedovao u obavljanju posla nije ostvario zadane ciljeve, trebao je ostvariti normu u svom radu koja je propisana od strane poslodavca i postojala je oduvijek, svjedokinja pretpostavlja, da je poslodavac mjerio svaku pojedinu normu, vrijeme za određivanje posla se mijenjalo ovisno o tome koje nove alate je tuženik uvodio u rad, od 2019. tužitelj kontinuirano nije ostvarivao zadane ciljeve, ne zna kako se zovu interni akti na temelju kojih je izrađena procjena učinkovitosti, a koliko zna tužitelj je dobio otkaz jer nije ostvarivao ciljeve koje je trebao ostvariti u radu odnosno nije kontinuirano ostvario tražene rezultate u zadanom vremenu,
- svjedokinja M.P., voditeljica centra za tehničke kompetencije kod tuženika, iskazala je (str. 78-81 spisa), da je tužitelj dobio otkaz jer nije ostvarivao ciljeve koje mu je propisao poslodavac, ne zna iz kojeg razloga tužitelj to nije ostvario, pratio se učinak tužitelja, kao i ostalih djelatnika, kroz više sustava izvještavanja, tužitelj je bio dugogodišnji zaposlenik tuženika, imao je 22 godine radnog staža kod tuženika, i vjerojatno preko 50 godina života, kod tuženika postoje ciljevi koji su vidljivi u internoj bazi podataka, iako ona ne zna kako se taj dokument zove, ne zna tko je i u kojem trenutku, i na koji način definirao normu odnosno koliko vremena treba radniku, da odradi određenu vrstu posla, čula je za Pravilnik o procesu poboljšanja učinka, a ne zna kad je on točno stupio na snagu, ne sjeća se, da je razgovarala s tužiteljevom nadređenom o tome zašto tužitelj ne ostvaruje učinak,
- svjedokinja J.O. (str. 90-96 spisa), iskazala je, da je direktorica odjela za Službu za korisnike kod tuženika, i, da kod tuženika ima cca 8 godina radnog staža, istaknula je, da je ona bila nadređena, i A.A., i M.P., i K.B., tužitelj je kod tuženika radio na telefonu, i odgovarao na tehničke upite korisnika, ne zna koliko je dugo tužitelj kod tuženika radio, ali zna, da je radio puno duže od nje, tužitelju je otkazan Ugovor o radu zbog toga što kroz duži vremenski period tijekom 2020., i 2021. nije zadovoljio minimalni radni učinak koji se očekuje od tog radnog mjesta, sigurna je, da tužitelj nije bio jedini izvršitelj na tom radnom mjestu, norme odnosno vrijeme u kojem je tužitelj trebao obaviti pojedini radni proces nije izradila odnosno potrebno vrijeme mjerila ovlaštena tvrtka nego radnici tuženika koji su radili na tom radnom mjestu, osim u mjesečnim planovima nigdje drugdje ne piše koliko u mjesecu radnik mora napraviti posla, kvaliteta tužiteljevog rada je bila ocijenjena s ocjenom 3,6 i 3,7 u 2021. (ocjenjivalo se u rasponu 1-5), prosjek ocjena svih zaposlenika je bio 4,4, radilo se o kombinaciji kvalitete, i kvantitete, zaključuje, da je norma učinka za radnike na radnom mjestu tužitelja bila objektivna, jer u tako dugom periodu nije bilo niti jednog radnika, da barem u jednom mjesecu nje ostvario učinak, dok tužitelj niti jedan mjesec nije ostvario učinak od 2020. do 2021. što se tiče tužiteljevih normi one su se po pozivu procjenjivale u normama, a što se tiče kvalitete postoji sustav u kojem se ocjenjuje kvaliteta radnika, ocjenjuje ju nadređeni, za tužitelja gđa. A., a uz nju i tim za kvalitetu koji su zapravo bili specijalisti za kvalitetu,
- svjedok K.B., rukovoditelj Službe za poslovne korisnike (str. 96-99 spisa) iskazao je, da je on ostao voditelj odjela koji se zove služba za korisnike 2010. godine, tužitelju je otkazan ugovor zbog ne poštivanja ciljeva, i osnovnih elemenata za rad, iskazao je, da je upravo on osobno pravio mjesečne planove, i norme, svjedok kod tuženika ima 13 godina radnog staža, svjedok nije radio na radnom mjestu viši specijalist za tehničku podršku korisnicima, ali je u Hrvatskom telekomu radio na sličnoj ili istoj poziciji preko godinu i pol, svjedok je plan radio prema trenutnom stanju, i povijesnim rezultatima odjela, 99% zaposlenika ostvarivalo je zadane ciljeve, a na temelju toga je svjedok sačinjavao ciljeve, vrijeme za izvršenje operacije nije smanjeno, po prosjeku od 99 zaposlenika koji su ostvarili ciljeve postavio bi se budući cilj, tužiteljev rad se pratio dulji period, i s obzirom, da nije ostvarivao ciljeve ušao je u program poboljšanja učinka, svjedok smatra, da je kompetentan za utvrđivanje mjesečne norma, dobivala se nagrada za ostvareni plan, nitko drugi osim tužitelja zbog razloga zbog kojeg je otkazan Ugovor o radu nije dobio otkaz, misli, da je prosjek starosti agenata kod tuženika do 35 godina života, zadnjih godina bila je velika fluktuacija radnika, tuženik zapošljava i agencijske radnike, i studente na radnom mjestu agenta, poslodavac je gledao, i kvantitetu i kvalitetu rada, u slučaju tužitelja bila je u pitanju kvantiteta, kvaliteta nije bila upitna, ali je količina i kvaliteta 2020. bila upitna, nakon 2020. što je tužitelj ušao u Program poboljšanja učinka, nakon četiri mjeseca poslodavac nije vidio poboljšanje, te je tužitelju izrekao pisanu opomenu za izvršavanje radnih zadataka uz upozorenje na otkaz Ugovora o radu, ne zna iz kojih razloga poslodavac u sudski spis nije dostavio podatke o mjesečnim planovima za tužitelja, o prosjeku koji su drugi agenti ostvarili u promatranom razdoblju,
- tužitelj D.B., saslušan kao stranka na ročištu 05.04.2023. (str. 101-105 spisa) iskazao je, da je bio zaposlen kod tuženika od svibnja 1999. do 12. travnja 2022., prije no što mu je otkazan Ugovor o radu radio je na radnom mjestu viši specijalist za podršku korisnicima u Centru za kompetencije, trenutno je zaposlen u B.C., iako u odluci o otkazu piše, da mu se Ugovor o radu otkazuje zbog loše kvalitete rada, isti je naveo, da to nije pravi razlog, već se radi o diskriminaciji zbog njegovih godina života, prosjek ljudi koji rade u službi korisničke podrške je oko 25 godina i manje, velika je fluktuacija zaposlenika u tom odjelu, mladi ljudi su se tamo zadržavali mjesec dana, ukoliko je bilo mjesec dana, jer je i mjesec dana bio uspjeh, došli bi praktički s ulice, sve bi se na njih natovarilo, pritisak vremena, i nagrade, te je to sve uzrokovalo burnout, na početku njegovog rada kod tuženika poslodavac je nastojao riješiti svaki upit korisnika, glavni kriterij je bio rješavanje korisničkog kontakta u jednom kontaktu, kako se poziv ne bi ponovio, sad odnosno na kraju njegovog rada kod tuženika vrijedila je krilatica "samo se drži planiranog vremena" za pojedinu operaciju, i ne vodi brigu dalje, primjerice opetovano pozivanje, to je za posljedicu imalo, da se kvaliteta rada agenata srozala, ljudi koji su mu dali otkaz su ljudi koje je zaposlio kod tuženika, jedini razlog zbog kojeg mu je otkazan Ugovor o radu su njegove godine, jer se više ne uklapa u razloge koje mu zadaju, jer ima kontra argumente koji se ne mogu pobiti, nalozi su prosjek, vrijeme, a zapravo se ne gleda, da se posao obavi kvalitetno, već se generira dodatan posao s obzirom, da obavljanje posla nije moguće u tim kratkim rokovima, a nije mu jasno što poslodavac ima od takvog načina rada, šta se tiče brojeva odnosno kratkih vremena u navodnim planovima poslodavca odnosno prosjeka zvonjave, trajanja poziva, i slično, to se sve mjerilo, i od početka njegovog rada kod tuženika, ali je to služilo kao alat kojim bi poslodavac planirao broj ljudi, i raspored kojim će pokriti smjenu kako bi pojedini centar bio dostupan, a sad taj grupni cilj postaje individualan, to znači štoperica, prosjek, otkaz, bez obzira na kvalitetu rada, odnosno sve ostalo, od rujna 2021., do travnja 2022. bio je na bolovanju, i proveo ga je u dnevnoj psihijatrijskoj bolnici u grupi za psihosocijalnu terapiju u KBC ZAGREB gdje se nastojao unormaliti, jer je prije toga bio nadomak burnouta.
U Zagrebu, 09. svibnja 2023.