Svaki dan nam se javljaju radnici s pitanjem - kada će nam porasti plaće?
Kolektivni ugovor za radnike Hrvatskog Telekoma traje do 30.lipnja 2022. godine, a pregovori će početi početkom svibnja.
Sindikati traže za sve radnike od 1-8. platnog razreda usklađenje plaća s porastom troškova života, a donje granice svih platnih razreda moraju biti usklađene s realnom cijenom rada radnika na ICT tržištu.
Kakav će biti Kolektivni ugovor HT d.d. ovisi o sindikalnim pregovaračima, ali prvenstveno o tome koliko će radnici biti spremni boriti se za svoja prava.
Mada prosječna plaća u HT-u raste, postoje radnici kojima plaća nije rasla već 10-ak godina i s obzirom na porast troškova života njima je plaća realno pala za cca 18% (a kupovna moć još puno više).
Bunili smo se i tražili povećanje plaće radnicima kojima godinama nije rasla plaća. Na žalost, poslodavac ne vidi da bi plaća nekome trebala rasti samo iz razloga, jer "dugo nije rasla" i nije im važno što ti radnici uredno izvršavaju svoje ciljeve.
U skladu s obvezama iz Kolektivnog ugovora HT d.d. poslodavac uvodi karijerni put za 1700 radnika na radnim mjestima koja imaju OKR sustav zadavanja ciljeva, odnosno za tzv. non-front područje. Obzirom da su OKR ciljevi uvedeni u rujnu prošle godine, na temelju dosadašnjih procjena oko 400 radnika bi već u svibnju moglo biti predloženo za usklađenje plaće ili napredovanje na nove poslove. Znači, odlično... ako ste u tih 400 radnika...
Obzirom da 50% ocjene za karijerni put čini "ocjena poželjnih ponašanja" za zaključiti je da se prvenstveno morate sviđati svome šefu, jer ako on nije zadovoljan kako radite, ni ostvareni zadani ciljevi neće biti dovoljni.
U svakom slučaju, još jedan u nizu sustava za koji ne postoje mjerljiva pravila, već umjetnički dojam i raspoloživi budžet za plaće što je uvijek bio kamen spoticanja.
Kada svemu dodamo da radnici na istim radnim mjestima rade sa značajno različitim plaćama, onda se može reći da poslodavac nije napravio ništa da uvede pravedan sustav plaća i karijerni put, već i dalje gradi sustav na lošim temeljima, a nadgradnja je ista kao što je bila do sada.
Karijerni put za radnike u tzv. front-line području se temelji na kompliciranim izračunima zbog kojih nitko ne zna hoće li ostvariti uglavnom nerealne ciljeve. Iako bi ostvarenje ciljeva trebalo značiti povećani prihod za poslodavca zbog kojeg bi radnik trebao dobiti svoju zarađenu varijabilnu plaću, na žalost, za radnika uvijek nešto pođe po zlu. Kada fali budžeta za plaće, voditelji ga niveliraju nemjerljivim faktorom "kako radnik radi", pa iako su radnici ostvarili brojive ciljeve, ipak mnogi ostanu bez varijabilne plaće i bonusa.
Na žalost, unatoč svemu, treba dodatno rezati troškove preko leđa radnika, pa Hrvatski Telekom prepušta franšiznim partnerima devet (9) dućana s početkom travnja, a očekuje se i nastavak smanjenja vlastitih prodajnih kanala (dućana, door to door i teleprodaje). Širi se krug vanjskih partnera i kreće s uvođenjem modela "zero store concept" - potpuno automatiziranog samouslužnog dućana s tek jednim radnikom u smjeni.